close

 

Ive been wanting to write this post a long time, but to be honest, I had very few time to say about life with my girl.

和大寶比起來,二寶的記錄少多了。雖然照片還是拍個不停,但媽媽的時間卻更零碎,更沒辦法好好靜下來寫篇文章。難得今日有個小空閒,便抓緊時間記錄一下。

 

#娃娃與1000元枕頭 (The doll & Thousand Dollars Pillow)

  

This baby doll has her own bed and bottle.  Ching company and feed her every day. Last night, I was worried she will hit the dolls bed and get hurt, so got up and took the doll away, and then took this picture to memorize my motherhood life.  By the way, the pillow beside the doll looked incongruous in my room, haha.

哄睡小孩後,起身拍了這張照片。過年時,讓她選了一組她喜歡的坃具。女孩和男孩不同,男孩喜歡機器人、戰鬥陀螺,女孩則喜歡模仿媽媽。這個娃娃組有自己的奶瓶和床,她每天都會餵她喝奶,晚上再幫她蓋被睡覺。因為她是娃娃的媽媽,所以一定要娃娃睡她旁邊。但我實在很怕半夜她翻身去撞到娃娃的床而受傷,只好等她熟睡了,再起身把娃娃拿走。

旁邊的1000元枕頭也很妙,逛大賣場時,哥哥一看到就說要買,妹妹是跟屁蟲,只好一人買一隻了 (但和我房間的風格好不搭喔~~)

 

#模仿媽媽 (Little girl model her mother)

  

She tends to copy me in the way my dresses or make-up. Capture the cuddly child when she want to took my face cream.

女兒就是愛模仿媽媽啊。前幾天突然發現晴怎麼在我房間,很安靜也沒出聲,我走近一看,才發現她自己爬上梳妝台,拿了我的保養品要擦。我叫她擦自己的嬰兒乳液,死都不要耶。硬要擦我的。拜託,我的都是抗老產品,她那種嬰兒嫩肌哪裡需要啦哈哈。

 

生女兒的樂趣和兒子不同,可以有人一起陪逛街一起拍嘟嘴照,還可以幫忙一起管爸爸,挺不錯的呢^ _ ^

 

 

My Facebook Page   ★ 更多即時狀態都在FB,歡迎來FB找我們玩 ★

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    大寶 二寶 記錄
    全站熱搜

    三喜太太 Mrs.3c 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()